ŠSTK priča o uspehu: Mischa Jovanović, generalni direktor Aquawell Production – Voda SAINT JOHN’S osvaja svet

U Kosjeriću će u aprilu zvanično početi da radi fabrika vode, koja je grinfild investicija švajcarske kompanije Aquawell. Voda, nazvana SAINT JOHN’S, poseduje izuzetno dobru uravnoteženost minerala, tako da ljudsko telo može da apsorbuje sve supstance i optimalno ih iskoristi.

Mischa Jovanović, generalni direktor Aquawell Production, u intervjuu za eKapiju govori o planovima te kompanije, standardima po kojima posluju, kao i o poljoprivredi i prehrambenoj industriji kao razvojnim šansama Srbije.

Intervju sa Mischom Jovanovićem je peti u nizu razgovora sa firmama-članicama Švajcarsko-srpske trgovinske komore, kojima ŠSTK promoviše rad švajcarskih firmi u Srbiji i ističe vrednosti i dobre poslovne prakse ove zemlje i ovih kompanija.

eKapija: Fabrika vode u Kosjeriću bila je grinfild investicija. Kako ste sproveli taj projekat od početka do kraja?

– Realizacija projekta je počela 2011. godine, a sve smo završili u februaru 2017. To znači da nam je trebalo više od 6 godina do početka proizvodnje. Izgradnja fabrike je trajala 2 godine, ali pored objekta morale su se praviti još i studije, elaborati, sertifikati, dozvole, strategije, marketing, prodaja, logistika i još mnogo toga. To je zahtevalo puno vremena, fokusa i kapitala. S obzirom na to da smo mi švajcarska kompanija koja do sada nije radila u Srbiji, nama je to sve bilo nepoznato i tebalo nam je dosta vremena da se upoznamo sa sistemom rada. Na kraju smo zadovoljni kako je sve ispalo.

eKapija: Kakvi su planovi za 2017?

– Ove godine planiramo da pokrenemo plasman na srpskom i hrvatskom tržištu. Osim toga, dogovaramo se sa jednom švajcarskom kompanijom oko „private label“ proizvoda za njih. Pošto imamo sve serifikate za EU i Ameriku, planiramo da izvozimo vodu i van Srbije.

eKapija: Koliki su kapaciteti fabrike? Šta čini portfolio vaših proizvoda?

– Kapacitet fabrike mogao bi da pokrije 1/3 celog srpskog tržišta. Naš portfolio ima širok spektar proizvoda. Imamo gaziranu i negaziranu vodu u PET ambalaži od 0,33 l do 2 l, koja će se prodavati u prodavnicama, a pored toga imamo još i staklenu ambalažu od 0,33l do 1 l, za HoReCa sektor.

eKapija: Koje su karakteristike vode proizvedene u Kosjeriću? 

– SAINT JOHN’S poseduje izuzetno dobru uravnoteženost minerala, tako da ljudsko telo može da absorbuje sve supstance i optimalno ih iskoristi. Kalcijum – magnezijum odnos u SAINT JOHN’S vodi je 4:1, pH – vrednost od 7.2 je prosečna vrednost u ljudskoj krvi što samo doprinosi uravnoteženosti.

Ova ravnoteža minerala omogućava eliminisanje štetnih materija iz organizma i čini SAINT JOHN’S vodu idealnim pratiocem tokom celog dana i cele noći, kao i tokom svakog životnog perioda.

eKapija: Koje standarde primenjujete u poslovanju fabrike u Kosjeriću?

– Mi radimo po ISO i HACCP standardima i uveli smo kodeks rada iz Švajcarske.

eKapija: Koje švajcarske vrednosti primenjujete u poslovanju?

– Naš sistem rada bazira se na švajcarskim principima tako što imamo maksimalno poštovanje prema svakom radniku, i takođe svi radnici cene i poštuju našu firmu i čuvaju je kao da je njihova kuća. Ako je firma uspešna onda i radnici imaju dodatne stimulacije tako što dobijaju deo profita.

eKapija: Kako ocenjujete poslovnu klimu Srbiji? Gde ima najviše mesta za poboljšanje?

– Poslovna klima u Srbiji je trenutno na prekretnici i može krenuti bilo kojim smerom. Za kompanije je važno da imaju čistu strategiju i da se drže iste. Firma mora da bude flekibilna i da nađe puteve kako da poveća svoju produktivnost i da dostigne bolji kvalitet da može da izvozi robu. Potencijal je ogroman što se tiče proizvodnje i to mora da se iskoristi za plasman u inostranstvo i na domaće tržište. Srbiji nedostaju firme koje bi mogle da budu od koristi svojoj zemlji. Imamo nedostatak fabrika u svakom sektoru. Zato i uvozimo mnogo proizvoda, a malo izvozimo.

Srbija bi mogla biti bolja u sektoru prehrambene industrije i poljoprivrede koje su ključ uspeha za svaku ekonomiju. Svest o tome da možemo da dostignemo bolji kvalitet robe je važna za uspeh. Zato je nepohodno da Srbija privuče što više stranih kompanija.

eKapija: Da li planirate još neki sličan projekat u našoj zemlji?

– Zasada ne. Moramo prvo da podignemo proizvodnju i prodaju u našoj kompaniji.

eKapija: Osim u sektoru hrane i pića, u kojim još oblastima je Srbija interesantna investitorima?

– Poljoprivreda u Srbiji bi mogla biti najjača u istočnoj Evropi. Za to nam je potrebna moderna tehnologija, oprema i dobra radna snaga. Obični poljoprivrednici imaju dosta znanja ali im treba novija tehnologija i treba da se udruže sa velikim kompanijama da bi bili uspešniji.

Source: www.ekapija.com